آموزشگاه زبان

  • ۰
  • ۰

الف.   در محل اتصال تیرها و ستون‌ها

‌ب.     در طول معادل دو برابر ارتفاع مقطع از بر تکیه‌گاه

‌ج.     در محلهایی که امکان تشکیل مفصل پلاستیکی موجود باشد .

این در حالی است که طبق آیین نامه وصله مکانیکی نوع 2 امکان استفاده در تمامی نقاط سازه را دارد. و این امر باعث به حداقل رسیدن مقدار پرت در سازه می‌شود. از آنجا که در حدود 15 درصد از آرماتورهای موجود در هر سازه به پرت تبدیل می‌شود این مزیت می‌تواند هزینه‌های پروژه را به طرز چشم‌گیری کاهش دهد.

2. با توجه به کاهش وزن سازه و بهینه شدن ابعاد مقاطع که در قسمت مزایای فنی به آن‌ها اشاره شد، استفاده از کوپلر می‌تواند هزینه های ناشی از وزن آرماتورها و بتن ریزی را به حداقل ممکن برساند.

3. مطابق بند 20-5-2-3-4 تعداد خاموت در محل اتصال میلگردها باید تقریبا به دو برابر افزایش یابد ولی با توجه به طول بسیار کوتاه کوپلر به وصله اورلپ (تقریبا 4 به 100) نیازی به افزایش مقدار خاموت مصرفی نخواهد بود که این امر صرفه‌جویی در مصرف میلگرد را در پی خواهد داشت.

4. در اتصال اورلپ برای در امتداد هم قرار گرفتن میلگردها نیاز به ایجاد فرم S در آرماتور است ولی وصله مکانیکی با حذف این خمکاری هزینه‌های ناشی از آن را کاهش می‌دهد.

نقد و بررسی کوپلر - هلدینگ ساختمانی عقیق نقش جهان

 

  • ۰۰/۰۴/۲۰
  • هانیه اکبرپور

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی